Streamteam Nordic Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty DI, KTL Marianne
Hynninen 11.3.2020 alkaen

Euroopan suurimpiin televisiolähetysten tuotantopalveluiden tarjoajiin kuuluva, suomalainen Streamteam Nordic Oy on nimittänyt DI, KTL Marianne Hynnisen yhtiön toimitusjohtajaksi 11.3.2020 alkaen. Hynninen on aiemmin toiminut Streamteamin hallituksen puheenjohtajana ja Certego Oy:n toimitusjohtajana.

Streamteam on alansa teknisen kehityksen kärjessä ja ensimmäinen yritys Suomessa, joka käyttää urheilutuotannossa 4K resoluutiota, jolla on noin nelinkertainen kuvantarkkuus verrattuna teräväpiirtoon. Kyseistä Euroopan suurinta 4K investointia käytetään mm. jääkiekon SM-liigan kuvaamiseen, kuvansiirtoon sekä virtuaalistudioiden lähetyksiin.

Tehokkaaksi viritetyn etäohjaustekniikan ansiosta tuotannot ovat kustannustehokkaita. Urheilun lisäksi Streamteam tekee myös viihdetuotantoja ja tuotantoja yrityksille.

Streamteamin perustaja, pääomistaja ja nykyinen toimitusjohtaja, Juha Koskela aloitti yhtiön liiketoiminnan vuonna 2006 ravien kuvaamisella, ja kasvatti sen nopeasti yhdeksi Pohjoismaiden suurimmaksi televisiolähetysten tuotantopalveluiden tarjoajaksi. Koskela jatkaa teknisten innovaatioiden kehittämistä.

”Yhtiömme menestys perustuu kykyymme tarjota asiakkaillemme korkeaa laatua kustannustehokkaasti uusimpia teknisiä innovaatioita hyödyntäen. Asiakkaidemme tarpeet ovat aina toimintamme etusijalla, ja kuuntelemme jatkossakin heitä herkällä korvalla.

Suuressa tuotantotilojemme laajentamisprojektissa tulemme siirtymään seuraavalle tasolle tietoliikenteen ja television integroitumisessa. Ehdotin Mariannea toimitusjohtajaksi, koska hänellä on vahva osaaminen toimialasta sekä asiakkaista, ja hän on kokenut toimitusjohtaja. Kannustavalla johtamistavallaan hän tulee tukemaan Streamteamin kasvua ja kehittämään yhtiötä strategiamme mukaisesti. Samalla tämä luo minulle mahdollisuuden keskittyä yhtiön tekniseen kehitykseen.” toteaa Juha Koskela.

”Olen saanut seurata Streamteamin huikeaa kehitystä hallituksesta käsin. Samalla olen päässyt takaisin television ja Streateamin maailmaan. On ilo päästä palvelemaan asiakkaitamme sekä luotsaamaan osaavaa ja motivoitunutta henkilökuntaa eteenpäin”, jatkaa tuleva toimitusjohtaja Marianne Hynninen.

Marianne Hynninen(52) on toiminut useissa yrityksissä toimitusjohtajana sekä kehittänyt Suomen televisio-, ICT- ja Telecomtoimintaa. Kokemusta hänellä on mm. Elisasta, Digitasta, Anvia TV:stä ja Certegosta. Diplomiinsinöörinä ja kauppatieteiden lisensiaattina hän osaa yhdistää teknologian ja asiakastarpeet sekä asiakkaiden että yhtiön etujen mukaisesti.

Streamteam Nordic Oy lyhyesti

Streamteam Nordic on yksi Euroopan suurimmista televisiolähetysten tuotantopalveluiden tarjoajista, joka toteuttaa yli 1300 live-tuotantoa vuodessa. Yhtiö on perustettu vuonna 2006, ja se työllistää noin 50 henkilöä kokoaikaisesti ja yli 150 freelanceria osa-aikaisesti. Streamteamin palvelut kattavat koko
televisiolähetysten tuotantoketjun kuvaamisesta valmiiseen lähetykseen, sisältäen mm. ulkotuotantoautot, virtuaalistudiot, etäohjauksen, grafiikan, koosteet sekä signaalien vastaanoton ja jakelun. Streamteamin liikevaihto v. 2019 oli noin 10,5M€, ja se kasvoi lähes 10 % edellisvuodesta .

Lisätietoja antavat:
Streamteam Nordic Oy www.streamteam.fi
Radiokatu 3 Y – 2484230-9
00240 Helsinki

Juha Koskela, Streamteam Nordic Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja tuleva kehitysjohtaja,
juha.koskela@streamteam.fi, gsm. +358 44 532 4799

Marianne Hynninen, Streamteam Nordic Oy:n tuleva toimitusjohtaja,